marți, 29 mai 2012

Manastirea Magura Ocnei...

Manastire de maici din Magura Ocnei a fost construita intre 1750-1757. Autoritatile comuniste au demolat biserica in 1964 si au amenajat aici un complex turistic. Ulterior dupa caderea regimului comunist manastirea a fost reinfiintata iar biserica actuala a fost construita in perioada 1990-1993.











Manastiea este cladita in mijlocul padurii, pe o magura la altitudinea de 505 metri. Daca timpul este favorabil, se poate scurta distanta mergandu-se din sosea pe o poteca prin padure.







Urcand pe drumul betonat, dupa aproape 2,5 kilometri intalnim Monumentul Muzeu Magura Ocnei, inchinat eroilor din 1916-1918. Pe frontispiciul unde este o usa si un mic balcon din piatra este scris: "Spuneti generatiilor viitoare ca noi ne-am facut datoria!"





Atat pe drumul modernizat cat si pe cararile ce urca spre acest monument se intalnesc banci din lespezi de piatra ce evoca eroismul ostirii romane de-a lungul istoriei. Aceste banci au incrustate, ca adevarate simboluri, numele localitatilor Rovine, Podu Inalt, Calugareni, Plevna si Oituz (locuri unde romanii au izbutit mari fapte de vitejie) dar si cele ale domeniilor militare pe care le-au slujit neinfricatii eroi (artilerie, cavalerie, infanterie, geniu, aviatie, graniceri, rosiori, jandarmi, vanatori de munte).























5 comentarii:

mihaeladr spunea...

Pentru ca am urcat cu masina, bancile astea nu le stiu, numai pe cele de langa Mausoleu. Ai ajuns la Cetatea dacica de la Cetatuia. Eu nu desi sunt la cativa km. Cred ca o sa ajngi tu inaintea mea. Cand mi-am propus a inceput ploaia sau plouase inainte.

Roxana spunea...

E foarte frumos pe jos, si nu e obositor de loc. Banci sunt multe, o parte pe marginea drumului asfaltat o parte de-a lungul scurtaturii prin padure...merita sa lasi masina jos sa urci pe jos si sa cobori prin padure. La cetatea dacica de la Cetatuia nu am ajuns...poate la vara...dar poate ajungi tu inaintea noastra si ne indrumi si pe noi...

mihaeladr spunea...

Am incercat sa ajung azi,dar nu am reusit sa o gasim. Acum am facut o postare pe pagina de facebook a Moinestiului sa vedem daca stie cineva. Am intalnit pe cineva prin padure care ne-a spus ca numai daca mergem cu un localnic o gasim. El a ajuns o data din intamplare, dar nu stie sa ne indrume.

Unknown spunea...

as vrea sa ajung la acel monument "Magura - Muntele Eroilor" (piatra) cum as putea ajunge? care este traseul? sunt din Comanesti

Roxana spunea...

Ajungi foarte usor din Comanesti...pe dumul catre Targu Ocna te abati pe dumul spre Slanic Moldova si la 500 m de intersectie este indicator catre dreapta spre Manastire...la prima curba intalnesti monumentul apoi, dupa 2,5 km pe un traseu foarte frumos ajungi la Mausoleu.